Vingerling (Vrumona) aan de slag met groei-uitdaging

5 maart 2024
Per 1 mei 2024 start Sandra Vingerling als nieuwe directeur retail bij frisdrankproducent Vrumona. Zij neemt als interne opvolger de functie en verantwoordelijkheden over van Arjen Reijnierse. 

Vingerling werkte in het verleden voor Mars, PepsiCo, Cloetta, Red Bull en Bos en is daarmee ervaren in de drankenindustrie. Ze vervulde meerdere rollen binnen Vrumona zoals key accountmanager voor o.a. Superunie en sales manager national accounts voor Out of Home.

Groeiambities

Vingerling kan meteen aan de slag met de kansen en uitdagingen van het bedrijf. Vrumona weet dat het meer inspanningen moet leveren op de winkelvloer, met name vanwege veel out-of-stock in de schappen en om de zichtbaarheid van zijn merken te vergroten. Daarnaast ziet Vrumona mogelijkheden om de retailer te helpen bij diens personeelsproblemen. 

“Er liggen volop kansen om direct op de winkelvloer nog meer impact te maken”, aldus Ilco Kwast, general manager van Vrumona. “Met Sandra haar ervaring en kwaliteiten gaat zij een mooie bijdrage leveren aan deze ambitie.” Vrumona wil ook de potentie van het portfolio versterken en meer waarde toevoegen aan de markt. 

Vingerling: “Vrumona heeft al jaren een duidelijke en gezonde visie op de toekomst van de frisdrankcategorie. Met onze retailpartners streven we naar gezamenlijke gezonde groei met een breed en relevant portfolio aan merken en producten. Daarbij zullen we komende jaren nog meer focus brengen in een excellente in-store executie.”

Haar voorganger, Arjen Reijnierse, blijft verbonden aan de organisatie als Out of Home manager. 

Over Vrumona

Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Sisi, Russell & Co en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rockstar en Rivella. 

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?