Coca-Cola creëert met AI een nieuwe limited-edition

18 september 2023 Redactie BeverageNL Coca-Cola
Coca-Cola lanceert de limited editie Coca-Cola 3000. Voor de ontwikkeling van deze variant van Coca-Cola Zero Sugar gebruikte Coca-Cola niet alleen menselijke maar ook kunstmatige intelligentie (AI). Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de tweede variant in de Coca-Cola Creations serie in Nederland.

Met Coca-Cola 3000 Zero Sugar wil Coca-Cola een blik op de toekomst werpen. Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca-Cola: “Met hulp van AI technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca-Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken.”

Design verpakking

Het design van de verpakking is ontworpen met behulp van AI. Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca-Cola® logo en het Coca-Cola® Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren.

Een kijkje in de toekomst

Naast de nieuwe smaak, kunnen consumenten de online 3000 AI-lens gebruiken om een kijkje in de toekomst te nemen. Door het blikje te scannen, worden fans naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.

Altijd op de hoogte blijven?