Bio cafeïne-drankje Mojo Maté, ontwikkeld door Lars van Kranenburg en David Damman, is vanaf deze week te koop bij Albert Heijn. 

Mojo Maté is een start-up van vrienden Lars van Kranenburg en David Damman. Tijdens het backpacken door Zuid-Amerika vernamen zij dat er in Argentinië en Brazilië voornamelijk yerba maté thee wordt gedronken. Met wat maté op zak begonnen zij, terug in Nederland, aan het ontwikkelen van een recept voor een maté-drankje. In 2022 ontwikkelden zij Mojo Maté dat vanaf deze week verkrijgbaar is in ruim twaalfhonderd Albert Heijn-winkels in Nederland en België. 

Mojo Maté

Van Kranenburg en Damman beschrijven Mojo Maté als volgt: een fris drankje, ietwat vergelijkbaar met ijsthee, maar dan met evenveel cafeïne als een kop koffie. Daarnaast is het drankje biologisch en bevat het weinig calorieën. Voor het hoofdingrediënt maté worden fair-trade lonen betaald aan lokale werknemers. 

Het merk wil met felle kleuren en vrolijke branding creativiteit en positiviteit uitstralen. “Je moet een glimlach krijgen als je ernaar kijkt, als je een Mojo Maté drinkt en daarna als je ziet waar het merk voor staat. Good vibes, daar willen we voor zorgen. Met Albert Heijn als nieuwe partner gaat dat zeker goed komen!”, aldus Damman. “Als je ergens goede dingen instopt, krijg je er ook goede dingen uit. In ons geval is dat letterlijk goede energie”, vult Van Kranenburg aan. 

Altijd op de hoogte blijven?