Swinkels Family Brewers introduceert speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’

27 januari 2022 Redactie BeverageNL

Swinkels Family Brewers komt met het nieuwe speciaalbierplatform Dare to Drink Different. Hiermee wil het familiebedrijf de meest aantrekkelijke speciaalbierleverancier van Nederland worden.

De afgelopen jaren investeerde Swinkels Family Brewers flink in speciaalbier. Zo verwierf het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen, speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company. Hiermee vergrootte Swinkels het aanbod van speciaalbieren en zet dit totale portfolio in de schijnwerpers met Dare to Drink Different.

Volgens directeur Romke Swinkels wil het familiebedrijf de expert zijn op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. “We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”

Dare to Drink Different

Het crosschannel platform Dare to Drink Different moet de bierconsument verleiden nieuw speciaalbier te proberen. Het is niet alleen een webshop. Het platform biedt de speciaalbierdrinker begeleiding bij het maken van de juiste keuze. Met behulp van een verrassende, onalledaagse smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen. Het aanbod bestaat niet alleen uit speciaalbier, maar ook uit alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas.  

De bierconsument moet op meerdere plekken in aanraking komen met Dare to Drink Different, zodat het platform een springplank wordt voor nieuwe speciaalbieren. Het Dare to Drink Different merk wordt zichtbaar via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen. 

Speciaalbieraanbod

Ook wil Swinkel met Dare to Drink Different de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt deze ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment zitten in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond). Via de eigen leverancier kan de horecaondernemer vervolgens zelf kiezen welke dranken hij in blik, fles of fust bestelt.

Royal Swinkels Family Brewers

Royal Swinkels Family Brewers is onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties en ruim 300 jaar lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties in Nederland, België en Ethiopië. In 2020 produceerden deze brouwerijen 7,2 miljoen hectoliter bier en 600 duizend hectoliter frisdrank. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers.

 

    

Altijd op de hoogte blijven?