Prijzen van frisdrank gaan stijgen

Cola_Pixabay

Foto: Pixabay

De prijzen voor frisdrank gaan stijgen. Door de inflatie en stijgende energiekosten moeten frisdrankproducenten hun prijzen verhogen. Dat vertelt Evelien Sanders-de Boer van frisdrankfabrikant Vrumona aan BNR.

Evenals andere branches worden ook frisdrankproducenten geconfronteerd met hoge energierekeningen. Zo ook Vrunoma. Het bedrijf wil in 2030 energieneutraal zijn, maar heeft nu nog te maken met hoge energiekosten. Het bedrijf moet deze kosten door gaan berekenen aan supermarkten en horeca.

Prijsverhoging

Momenteel onderhandelt Vrunoma over de prijsverhogingen met de supermarkten, vertelt Sanders-de Boer aan BNR. Wat de gevolgen zijn voor de consument is niet bekend. De supermarkten bepalen zelf voor welke prijs zij de frisdrank verkopen, aldus.

Frisdrankproducent

Vrunoma staat voor VRUchtenliMONAde en is onderdeel van Heineken NV. Sinds de oprichting in 1945 richt het bedrijf zich op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy en Sisi als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up en Rivella. Daarnaast produceert het bedrijf ook craft soda onder de merknaam Sir Joe.

Bron: BNR

Geen nieuws meer missen van BeverageNL? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

In november daalde de inflatie naar 11,2 procent. Maar in vergelijking met vorig jaar betalen consumenten nog altijd veel meer voor hun eten en drinken. Dat blijkt uit een analyse over de maand november van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

De productie van de drankenindustrie ligt weer boven het niveau van 2019. Veel producenten zijn nog niet over de klap van de coronacrisis heen, terwijl er een nieuwe uitdaging voor de deur staat: dalende consumentenbestedingen. Dat meldt ABN AMRO in de Sectorprognose Food.

UWV: Veel werkgevers verwachten problemen in 2023

UWV: Veel werkgevers verwachten problemen in 2023

Veel werkgevers verwachten dat zij in 2023 in de problemen gaan komen vanwege de hoge kosten voor onder andere energie en grondstoffen. Dat blijkt uit een rondgang van UWV langs werkgevers uit onder andere de horeca, detailhandel, landbouw en groothandel.