Familiebedrijf Haarsma wijzigt naam in Foodimpuls

6 maart 2023

Het familiebedrijf Haarsma Foodimpuls, met vestigingen in Heerenveen en Ede, gaat verder onder de nieuwe naam Foodimpuls.  Met één merknaam wil de groothandel in versproducten de positie in de markt versterken en nog verder uitbouwen.

De zonen Bert en Wim Haarsma namen het bedrijf in de jaren ’80 van hun ouders Frien en Hennie over. Onder hun leiding groeide Haarsma uit van een kleinschalig familiebedrijf tot een nationale groothandel in versproducten met 100 werknemers. Het bedrijf staat aan de vooravond van een verandering waarbij een volgende generatie het stokje van de bedrijfsvoering zal overnemen. “De nieuwe merknaam ‘Foodimpuls’ past beter bij de processen die de volgende generatie Haarsma te wachten staat.”

“In tegenstelling tot de start in 1965 is de foodsector een stuk internationaler geworden”, vertelt Wim Haarsma. “Consumenten werden tijdens hun vakantie met andere gedrags- en eetculturen geconfronteerd. Dat wilden ze thuis ook meemaken. Onze groothandel sprong daar snel op in. Naast de puur Hollandse vleeswaren en vleesproducten konden we daarom ook exquise levensmiddelen uit Italië en Spanje in ons assortiment opnemen.”

“Internet heeft de wereld daarnaast nog een stuk toegankelijker gemaakt”, vult Bert Haarsma aan. “De consument wordt constant geprikkeld met de heerlijkste recepten. Een proces dat niet te keren is, alleen maar zal toenemen en waar je als groothandel een antwoord op moet kunnen geven. Ook dat is een omvangrijke taak voor de toekomst. Wij zien dat merkproducten in dat proces een steeds grotere rol gaan spelen. Met ‘de smaak van Haarsma’ willen wij die producten onder de merkparaplu Foodimpuls aan onze klanten aanbieden, zodat zij – op hun beurt – de consument het allerbeste kunnen verkopen.”

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?