Dranken Pakket Expo 2018 is een platform voor drankspecialisten

14 augustus 2018

Specialisatie is de manier waarop slijterijen zich kunnen onderscheiden van grootwinkelbedrijven en multinationals. Op de Dranken Pakket Expo 2018 vinden drankendetailhandelaren alle producten en diensten die ze nodig hebben om zich als specialisten te kunnen profileren voor de consument met smaak. De beurs vindt dit jaar plaats op 9 en 10 september in Expo Houten.

More than Drinks_Dranken Expo 2018_logo Dranken Pakket Expo 2018

“De vakbeurs ondersteunt de vakmensen in de drankenbranche bij de samenstelling van een zowel breed als diep assortiment,” stelt Rob Simoons van beursorganisatie Promotion Projects dat de Dranken Pakket Expo organiseert. “Kenmerkend voor deze branche is de nadruk op kleinschalige en niche-producten, typisch de producten waarvoor de consument in het najaar de weg naar de gespecialiseerde slijter weet te vinden.”

More than Drinks_Dranken Expo 2018_1 © Dranken Pakket Expo © Dranken Pakket Expo

Platform voor inspiratie tot specialisme

Voor de editie 2018 heeft de beursorganisatie in overleg met vertegenwoordigers van de industrie en de handel gekozen voor het thema: ‘Platform voor inspiratie tot specialisme’. “Dat thema biedt diverse mogelijkheden, waardoor de slijter kan worden geïnspireerd bij het uitoefenen van zijn of haar specialistische functie als wederverkoper binnen de drankenbranche,” aldus Simoons. “Daarnaast kan het specialistische karakter van de gepresenteerde producten, het onderscheidende vermogen van leveranciers, producenten en importeurs, speciale verpakkingsmogelijkheden, en de specialistische vakkennis van de exposanten onderdeel vormen van de beurspresentaties.”

More than Drinks_Dranken Expo 2018_2 © Dranken Pakket Expo © Dranken Pakket Expo

Exposanten

Op de beurs vinden bezoekers een omvangrijke collectie gedistilleerde dranken van kwaliteitsbewuste producenten uit binnen- en buitenland, (biologische) wijnen uit vele streken in Europa en andere werelddelen, een grote variatie van speciale bieren, verpakkings- en cadeauproducten, en accessoires waarmee drankendetailhandelaren zich kunnen onderscheiden voor de consument. Het gevarieerde aanbod aan specialiteiten van eigen bodem completeert de representativiteit van Dranken Pakket Expo 2018.

Randprogramma

In het randprogramma van de beurs is een prominente plaats ingeruimd voor marktonderzoeksbureau The Nielsen Company. Zij geven op maandag een presentatie van drie kwartier over onder andere categorieontwikkeling, de opkomst van categorieën als craft-bier en alcoholvrij, opbouw van assortiment, ontwikkeling van premiumsegmenten, prijsstelling en promotie. Daarnaast worden ook relevante kanaalontwikkelingen behandeld die van invloed (zullen) zijn op het slijterskanaal. Het geheel wordt gecompleteerd met praktijkervaringen van retailers.

   

Altijd op de hoogte blijven?